Algemene Voorwaarden Onoweb

Laatste wijziging 05/02/2025

1. Definities

Dienstverlener: ONOWEB CommV, ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer BE0795.624.286, met maatschappelijke zetel gevestigd te 2221 Heist-op-den-Berg, Mechelbaan 20A en met zaakvoerder de heer Yordi Van Dessel, hierna "ONOWEB" genoemd

Klant: elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die wenst gebruik te maken van de diensten die worden aangeboden door ONOWEB en die een handelsactiviteit uitoefent

Diensten: de door ONOWEB aangeboden en/of in opdracht van de Klant gespecificeerde diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de diensten vermeld in artikel 3 van deze algemene voorwaarden.

Overeenkomst: de tussen ONOWEB en de Klant gesloten overeenkomst in verband met de Diensten, met inbegrip van de huidige Algemene Voorwaarden en de overige Bijlagen bij deze Overeenkomst die er integraal deel van uitmaken

2. Toepassingsgebied

  1. Tenzij voorafgaandelijk en schriftelijk anders werd overeengekomen, zijn onderhavige algemene voorwaarden van toepassing op alle overeenkomsten gesloten en offertes of aanbiedingen aangeboden met/door ONOWEB.
  2. De Algemene Voorwaarden worden meegeleverd bij elke offerte en/of factuur opgesteld door ONOWEB. Daarnaast kunnen de Algemene Voorwaarden te allen tijde geraadpleegd worden op de website: https://onoweb.be/algemene-voorwaarden.
  3. De Klant verklaart zich vervolgens akkoord met de Algemene Voorwaarden bij het plaatsen van een bestelling of door het betalen van de factuur.
  4. Onderhavige Algemene Voorwaarden primeren op de algemene en bijzondere voorwaarden van de Klant, zelfs indien de voorwaarden van de Klant anders bepalen.
  5. In geval van tegenstrijdigheden tussen de Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst, primeren de bepalingen uit de Overeenkomst.

3. Voorwerp van deze Algemene Voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden hebben betrekking op de diensten welke worden aangeboden door ONOWEB en betreffen volgende -niet limitatieve- activiteiten: alles wat te maken heeft met het realiseren en ondersteunen van een website en webshop (webdesign, client-side en server-side-programmeren en beheer van webservers) en het ontwikkelen van bedrijfsapplicatie; het verlenen van softwareontwikkelingen.

4. Totstandkoming van de Overeenkomst

  1. Alle aanbiedingen en offertes van ONOWEB zijn vrijblijvend tot op het ogenblik van de aanvaarding door de Klant. De Overeenkomst komt tot stand wanneer de Klant de offerte ongewijzigd binnen de dertig dagen voor akkoord ondertekent en terugzendt naar ONOWEB of de offerte zoals deze naar het mailadres van de Klant werd verzonden per mail vanuit hetzelfde mailadres bevestigt. Na deze termijn komt de aangeleverde offerte met de opgenomen voorwaarden integraal te vervallen.
  2. Elke bestelling of orderbevestiging door de Klant, verbindt de Klant aan de Overeenkomst. De Overeenkomst vervangt alle eerder afgesloten mondelinge en/of schriftelijke akkoorden.

5. Duur en beëindiging van de Overeenkomst

  1. ONOWEB biedt verschillende soorten overeenkomsten aan welke steeds een welomschreven duurtijd impliceren waardoor er slechts sprake is van contracten van bepaalde duur. Een overeenkomst van bepaalde duur is een overeenkomst waarin de duurtijd strikt wordt bepaald zonder de wettelijke termijnen te overschrijden, en met de inachtneming van een mogelijke stilzwijgende verlenging.
  2. Indien de Klant de bestelling annuleert voorafgaand aan het opstarten van de werkzaamheden, is een forfaitaire schadevergoeding van 30% van de overeengekomen prijs verschuldigd.
  3. Overeenkomsten van bepaalde duur, met betrekking tot één welbepaalde dienstverlening (gespecialiseerde ondersteuning)
    1. Deze overeenkomsten omvatten het verlenen van een expliciete dienstverlening welke slechts een korte tijdspanne inhoudt, eventueel opgesplitst in diverse tijdsbestedingen omschreven in uren. De overeenkomst vat aan op het ogenblik dat de klant de offerte goedkeurt en eindigt van zodra deze Diensten zijn voltooid.
    2. Indien de Klant de bestelling annuleert voorafgaand aan het opstarten van de werkzaamheden, is een redelijke schadevergoeding verschuldigd ter compensatie van de reeds gemaakte kosten en gederfde winst. Deze schadevergoeding bedraagt 30% van de overeengekomen prijs. Indien ONOWEB echter kan aantonen dat de werkelijk geleden schade hoger is dan 30%, behoudt zij het recht om de effectieve schade te vorderen.
    3. Indien de Klant echter de Overeenkomst toch schriftelijk beëindigt, bestaat er in hoofde van ONOWEB geen restitutieverplichting om de reeds verkregen bedragen voor de Dienstverlening terug te betalen.
  4. Overeenkomsten van bepaalde duur, doch voor een langere termijn (abonnementen)
    1. ONOWEB biedt onder deze vorm overeenkomsten aan waarbij voor een duurtijd van één jaar, welke onder dezelfde voorwaarden telkens met één jaar kan verlengd worden, ondersteuning wordt geboden voor ondernemingen met een bestaande website dan wel voor ondernemingen die een volledig nieuwe website laten bouwen door ONOWEB met een daaropvolgende jaarlijkse ondersteuning.
    2. Deze overeenkomsten omvatten een abonnement voor een initiële duurtijd van één jaar (12 maanden) dat in werking treedt op de datum van ontvangst door ONOWEB van de betaling van de vergoeding voor het afgesloten contract. Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen twee formules, omschreven in respectievelijk artikel 5.4.3. en 5.4.4.
    3. Jaarabonnement in het kader van ondersteuning voor klanten die via Onoweb diensten heeft afgenomen (bijvoorbeeld het bouwen van een website of het ontwikkelen van software).
      Binnen het abonnement zijn een welbepaald aantal uren voorzien welke dienen opgenomen te worden binnen het vooropgestelde jaar waarbinnen het abonnement is afgesloten. De factuur van het jaarabonnement dient voorafgaand te worden betaald. Niet opgenomen uren kunnen onder geen beding worden overgedragen naar het volgende jaar bij verlenging van het contract. Bijgevolg komen deze uren integraal te vervallen en kan hiervoor door de Klant geen terugbetaling gevraagd worden van ONOWEB.
    4. Jaarabonnement in het kader van ondersteuning voor klanten die reeds via een andere dienstverlener een website hebben laten bouwen.
      Binnen het abonnement zijn een welbepaald aantal uren voorzien welke dienen opgenomen te worden binnen het vooropgestelde jaar waarbinnen het abonnement is afgesloten. De factuur van het jaarabonnement dient voorafgaand te worden betaald. Niet opgenomen uren kunnen onder geen beding worden overgedragen naar het volgende jaar bij verlenging van het contract. Bijgevolg komen deze uren integraal te vervallen en kan hiervoor door de Klant geen terugbetaling gevraagd worden van ONOWEB.
    5. Tenzij het contract minstens drie maanden vóór de vervaldag bij een schrijven wordt opgezegd door één der partijen, zal het contract na de voormelde initiële duurtijd stilzwijgend worden verlengd met dezelfde periode van 12 maanden voor onbepaalde duur. Na deze stilzwijgende hernieuwing, is het contract door elk der partijen op elk ogenblik en zonder vergoeding opzegbaar door middel van een schrijven mits inachtname van een opzeggingstermijn van drie maanden.
    6. Bij voortijdige opzegging door de Klant zal enige reeds betaalde vergoeding aan ONOWEB definitief verworven blijven, behoudens gebrekkige uitvoering van de Diensten door ONOWEB.
    7. In elk geval heeft de Dienstverlener het recht om de overeenkomst zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien de Klant in staat van faillissement is verklaard, onder voorlopig bewind werd geplaatst, het vrije beheer over zijn vermogen heeft verloren, indien er twijfel bestaat over de kredietwaardigheid en solvabiliteit van de Klant of als de Dienstverlener vreest dat de Klant niet aan zijn verplichtingen zal voldoen. Het één en ander sluit de vordering van een schadevergoeding in hoofde van de Dienstverlener niet uit.
    8. Desalniettemin verleent het opzeggen van de overeenkomst in deze gevallen de Klant geen recht op een schadevergoeding ten gevolge van de beëindiging van de overeenkomst.

6. Prijzen

  1. De Overeenkomsten bevatten steeds de totaalprijs voor de te verlenen Diensten.
  2. De prijzen worden steeds weergegeven in Euro en zijn exclusief BTW of andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.
  3. Alle meerwerken zijnde wijzigingen in scope/functionaliteiten tijdens en/of na het traject worden, in regie uitgevoerd aan het geldende tarief zijnde € 85,00 per uur excl. BTW, tenzij anders werd overeengekomen.
  4. Prijzen en andere vermeldingen kunnen door de Dienstverlener te allen tijde gewijzigd worden, bijvoorbeeld naar aanleiding van indexatie.

7. Facturatie

  1. De betaling van de dienstverlening via jaarabonnement dient vooraf aan de te presteren diensten voldaan te worden. De Klant ontvangt hiervoor een factuur welke betaalbaar is bij ontvangst en ten laatste op haar vervaldag door overschrijving op het rekeningnummer van ONOWEB. Elke betaling wordt aangerekend op de oudste vervallen factuur, en eerst op de verschuldigde intresten en kosten. Toegestane kortingen vervallen bij het niet respecteren van de algemene verkoopsvoorwaarden.
  2. De betaling van de gespecialiseerde dienstverlening dient binnen de 15 dagen na factuurdatum te worden voldaan.
  3. Bij gebreke van een tijdige betaling op de vervaldag is ONOWEB gerechtigd om vanaf de daaropvolgende dag, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een verwijlinterest in te vorderen van 11,5% van de nog openstaande schuld met een minimum van €125,00, onverminderd het recht van de Dienstverlener om in voorkomend geval de effectief geleden schade integraal te vorderen.
  4. Daarenboven komen de reeds gemaakte aanmaningskosten en eventuele gerechtelijke of buitengerechtelijke kosten door ONOWEB integraal ten laste van de Klant.
  5. Bovendien behoudt ONOWEB zich het recht voor om de verdere uitvoering van haar verbintenissen op te schorten totdat de Klant de vervallen facturen volledig heeft betaald. Elke vertraging in de betaling door de Klant maakt alle verschuldigde sommen ineens opeisbaar. De Klant mag in dat geval de door ONOWEB gemaakte creaties niet gebruiken.
  6. De overdracht van de broncode en de intellectuele eigendomsrechten verbonden aan het visuele ontwerp van de website, kunnen pas plaatsvinden nadat de Klant de volledige som van het contract betaald heeft.
  7. Webprojecten die on hold zijn gezet door de Klant geven geen recht tot schorsing van betaling.
  8. ONOWEB is gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en/of de toegang tot de Diensten (vb. de website) geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk te blokkeren, indien de Klant één of meer van zijn verplichtingen voortspruitende uit de overeenkomst geheel of gedeeltelijk niet nakomt (zoals niet limitatief de betaling van de factuur) zonder dat de Klant aanspraak kan maken op terugbetaling van vooruitbetaalde vergoedingen of enerlei schadevergoeding.
  9. Verder is ONOWEB gerechtigd de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling en van rechtswege met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval de Klant in staat van faillissement is verklaard, de Klant zich in gerechtelijke reorganisatie bevindt, of meer algemeen de Klant in staking van betaling verkeert.
  10. Klachten betreffende facturen of betalingsuitnodigingen van de Dienstverlener dienen gemotiveerd, schriftelijk (per brief of e-mail) of per aangetekend schrijven aan ONOWEB te worden toegezonden binnen de acht dagen na factuurdatum, zo niet wordt de schuldvordering voortkomend uit deze facturen vermoed onbetwist te zijn.

8. Onderaanneming

  1. ONOWEB is gerechtigd om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk toe te vertrouwen aan een onderaannemer naar keuze. De Dienstverlener brengt de Klant hiervan op de hoogte bij het sluiten van de Overeenkomst of gedurende het leveren van de Diensten.
  2. Hosting
    1. Voor de hosting werkt ONOWEB samen met een gespecialiseerde hostingpartner. Een beschrijving van de hosting diensten en de aansprakelijkheid van deze partner is opgenomen in de Algemene voorwaarden van deze hostingpartner. Op eerste verzoek van de Klant bezorgt ONOWEB de Klant een kopie van de actuele versie van deze voorwaarden.
    2. De hostingdiensten worden door ONOWEB aan de Klant verstrekt per kalenderjaar, mits betaling door de Klant van de verschuldigde vergoeding. Indien de Klant deze dienst wenst op te zeggen, dient hij dit te doen door uiterlijk één maand voorafgaand aan de einddatum van de factureringsperiode zijn opzeg aan ONOWEB over te maken per aangetekend schrijven. Bij laattijdige opzeg zal de Klant de vergoeding voor het volgende kalenderjaar verschuldigd zijn.

9. Verplichtingen van de Klant

In de uitvoering van de overeenkomst dient de Klant zich te gedragen conform de zorgvuldigheidsplicht. Dit omvat enerzijds het nakomen van de betalingsverplichting en anderzijds het aanwenden van de noodzakelijke informatie zoals een voorzichtig en redelijk persoon zou doen in eenzelfde situatie. Voor eventuele bijzondere verbintenissen inzake de zorgvuldigheidsplicht wordt er verwezen naar de Overeenkomst.

10. Verplichtingen van ONOWEB

  1. Onoweb heeft de verplichting om de besproken Diensten te leveren conform de Overeenkomst en volgens de regels van de kunst.
  2. De levertermijnen vermeld in de Overeenkomst worden indicatief opgegeven en binden ONOWEB niet strikt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Vertraging in de levering kan in geen geval aanleiding geven tot een automatische ontbinding van de overeenkomst of een schadevergoeding, tenzij de Klant kan aantonen dat de vertraging te wijten is aan een ernstige fout of nalatigheid van ONOWEB.
  3. Indien een bindende leveringstermijn werd overeengekomen, wordt deze termijn automatisch verlengd indien:
    • de Klant niet tijdig de nodige informatie, documenten, originelen, beelden of materialen aanlevert die essentieel zijn voor de uitvoering van de opdracht;
    • de Klant bijkomende bestellingen plaatst of wijzigingen aan de oorspronkelijke opdracht doorvoert;
    • er sprake is van overmacht of onvoorziene omstandigheden buiten de controle van ONOWEB.

11. Aansprakelijkheid

11.1 Algemeen

  1. ONOWEB verbindt zich ertoe om alle te verstrekken diensten naar best vermogen uit te voeren. Om die reden omvat de verbintenis in hoofde van ONOWEB een inspanningsverbintenis. Echter kan de Klant van ONOWEB enige vorm van expertise verwachten en dit naargelang de actuele normen binnen het vakgebied.
  2. ONOWEB is op geen enkele manier aansprakelijk voor fouten in de uitvoering te wijten aan onvoldoende of verkeerde input door de Klant of voor het gebruik van foto's, aangereikte inhoud of lettertypes aangeleverd en/of goedgekeurd door de Klant.
  3. Voor de uitvoering van de Overeenkomst beschikt ONOWEB over personeelsleden en zelfstandige dienstverleners die zullen ingezet worden om de verbintenissen binnen de Overeenkomst op een correcte wijze tot uitvoering te brengen. Onoweb en haar zelfstandige dienstverleners of personeelsleden kunnen door de Klant niet aansprakelijk gesteld worden voor schade welke voortvloeit uit de uitvoering van de Overeenkomst, alsmede bedrijfsschade, milieuschade of immateriële schade, tenzij ingevolge opzet, bedrog, of zware fout.
  4. Evenwel is de aansprakelijkheid van ONOWEB in alle gevallen beperkt tot het factuurbedrag van dat deel van de overeenkomst waaruit de schade is ontstaan.
  5. In geen geval kan ONOWEB worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, doch niet beperkt tot tijdverlies, verlies van cliënteel, winstderving, verlies van inkomsten, toename van de algemene kosten, de verstoring van een handelsactiviteit, vorderingen van derden (bijvoorbeeld doch niet beperkt tot cliënteel van de Klant), reputatieschade, verlies van toekomstige besparingen, personeelskosten, verlies van kansen of zakelijke opportuniteiten, verlies aan goodwill of enige andere vorm van economische schade of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.
  6. ONOWEB draagt slechts de verantwoordelijkheid voor schade uit fouten van aangestelden wanneer deze zijn ingegeven door opzet, bedrog of zware fout. Desalniettemin kan de Klant zich voor de schadeloosstelling alsook rechtstreeks tot de zelfstandige dienstverlener of de werknemer van ONOWEB richten. In dat geval kan de werknemer of de onderaannemer tegen de Klant dezelfde verweermiddelen inroepen als de verweermiddelen waarover ONOWEB beschikt op basis van de Overeenkomst tussen ONOWEB en de Klant en die betrekking hebben op de uitvoering van de verbintenissen waaraan de werknemer of zelfstandige dienstverlener meewerkt (art. 6.3 BW).

11.2 Aansprakelijkheid voor de software

Onverminderd artikel 10.1, geldt inzake software het volgende: de feilloze werking van een computerconfiguratie (het geheel van hardware en software) kan nooit volledig worden gegarandeerd, dit zowel wegens externe factoren (stroomuitval of --storing, blikseminslag,...) als wegens factoren eigen aan de computerconfiguratie (defecten, netwerkstoringen, onontdekte fouten in systeem- en toepassingssoftware,...), zodat o.m. onverwacht verlies van (zelfs alle) programma's en/of gegevens kan optreden. De Klant verbindt zich ertoe aangepaste mechanismen voor de beveiliging, de bewaring en de herstelling van gegevens te installeren.

11.3 Aansprakelijkheid t.a.v. overeenkomsten voor ondersteuning van reeds bestaande websites

  1. Voor wat betreft de overeenkomsten waarbij ONOWEB ondersteuning biedt voor reeds bestaande, niet door ONOWEB gebouwde websites, zal vooraf aan het verlenen van de Diensten een analyse of "audit" worden uitgevoerd opdat eventuele risico's en problemen kunnen worden gesignaleerd.
  2. Desalniettemin kan ONOWEB niet aansprakelijk gehouden worden voor schade welke voortvloeit uit de eventuele vastgestelde complicaties. Bijgevolg draagt de Klant hiervoor de integrale verantwoordelijkheid.
  3. Voorts kan ONOWEB niet aansprakelijk gehouden worden voor schade of problemen indien de Klant de hosting van zowel de website als de servers voor eigen rekening neemt.

12. Situaties van Overmacht

Ingeval van overmacht heeft de Dienstverlener het recht om, zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn, de volledige of gedeeltelijke uitvoering van deze overeenkomst stop te zetten of de uitvoering ervan in overleg uit te stellen. Overmacht omvat o.m. natuurrampen, staking, lock-out, oorlog, mobilisatie, blokkade, opstand, epidemies, weersomstandigheden, machinebreuk, brand, ontploffingen, iedere oorzaak die de regelmatige levering van onze diensten (waaronder langdurige ziekte van de Dienstverlener), en alle omstandigheden die een essentiële wijziging van de economische toestand teweegbrengen, alsook alle gelijkaardige gebeurtenissen die ONOWEB dan wel haar onderaannemers zouden ondergaan.

13. Vertrouwelijkheidsbeding

  1. ONOWEB verplicht zich tot geheimhouding tegenover derden, van alle informatie en gegevens waarvan tijdens de uitvoering van het werk wordt kennisgenomen en dit zowel tijdens de uitvoering van de overeenkomst als gedurende een termijn van vijf jaar na einde van de overeenkomst. ONOWEB neemt alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om de belangen van de Klant te beschermen.
  2. De Klant zal aan derden geen mededelingen doen over de aanpak, werkwijze, inhoud van de Diensten of overige gegevens van ONOWEB.
  3. Voormelde verplichting geldt voor alle informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt of die redelijkerwijze als vertrouwelijk herkenbaar is. In geval van twijfel, dient te worden uitgegaan van het vertrouwelijk karakter van de informatie.

14. Domeinnaam

  1. Indien de klant een domeinnaam bestelt via ONOWEB, dan komen de rechten verbonden aan deze domeinnaam uitsluitend toe aan de Klant.
  2. ONOWEB staat in voor het beheer van de domeinnaam voor zover de Klant hiertoe de verschuldigde jaarlijkse vergoeding betaalt aan ONOWEB. Deze beheerovereenkomst is van onbepaalde duur en kan per aangetekende brief worden opgezegd uiterlijk één maand voor de verjaardag van de domeinnaamregistratie.

15. Creatie van onderscheidingstekens

  1. ONOWEB heeft de expertise in huis om een woord- of beeldmerk of een complex woord-beeldmerk te ontwikkelen. Evenwel kan ONOWEB niet kan instaan voor een onderzoek naar de beschikbaarheid van een teken hetgeen enkel kan uitgevoerd worden door een gespecialiseerd merkenbureau om na te gaan of bepaalde tekens niet eerder door derden werden gebruikt of geregistreerd werden als merk. Met ditzelfde gespecialiseerde merkenbureau dient de Klant het onderscheidend vermogen van het onderscheidingsteken te bespreken nu dergelijke evaluatie gespecialiseerde juridische kennis veronderstelt. ONOWEB kan hiervoor op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld.
  2. Het aankopen van fonts, stockfoto's en ander grafisch materiaal gebeurt steeds in overleg met de Klant en wordt doorgerekend aan de Klant. Dit kan gaan over een jaarlijkse of een éénmalige kost.

16. Intellectuele en industriële eigendom

  1. Onder Intellectuele Eigendomsrechten wordt verstaan: alle intellectuele, industriële en andere eigendomsrechten (ongeacht of deze geregistreerd zijn of niet), met inbegrip van, maar niet beperkt tot, auteursrechten, naburige rechten, merken, handelsnamen, logo's, tekeningen, modellen of aanvragen tot registratie als tekening of model, octrooien, aanvragen tot octrooien, domeinnamen, know-how, alsmede rechten op databanken, computerprogramma's en halfgeleiders.
  2. Beide partijen aanvaarden dat het concept van een website (m.n. de opbouw van de schermen van de website, hoofdnavigatie) in beginsel niet zal worden beschermd door Intellectuele Eigendomsrechten. De Klant kan dan ook een gelijkaardige opbouw terugvinden bij andere door ONOWEB ontwikkelde sites.
  3. De intellectuele eigendomsrechten verbonden aan het visuele ontwerp van de door ONOWEB gecreëerde website worden overgedragen aan de Klant, na betaling (art. 6.4). Deze overdracht geldt in de meest volledige omvang, voor alle exploitatiewijzen en --vormen, voor de gehele duur van het desbetreffende recht en voor de gehele wereld. Daarenboven krijgt de klant een niet-exclusieve gebruikslicentie op alle voor de website gebruikte codes. Deze gebruikslicentie geldt voor de duur van de bescherming van de code door het auteursrecht en voor de gehele wereld. Indien de website evenwel foto's of tekeningen bevat die niet door de klant werden aangeleverd, maar door ONOWEB werden gehaald van een website die online foto's en illustraties ter beschikking stelt al dan niet tegen betaling, dan is de gebruikslicentie die de klant op deze foto's en tekeningen verkrijgt, afhankelijk van de voorwaarden, bepaald op de website van deze online bibliotheek. In de regel zal deze gebruikslicentie niet exclusief zijn. ONOWEB verstrekt geen enkele garantie met betrekking tot deze foto's en illustraties.
  4. De Intellectuele Eigendomsrechten verbonden aan het CMS (d.i. de nodige software voor het beheer van de inhoud van de website) behoren exclusief toe aan ONOWEB of een derde waarmee ONOWEB hieromtrent een overeenkomst heeft gesloten. Mits betaling van een jaarlijkse licentievergoeding, bepaald in de offerte van ONOWEB, en onder opschortende voorwaarde van de volledige betaling van deze vergoeding, verkrijgt de klant een niet-exclusieve, niet-overdraagbare gebruikslicentie op deze software. Het is de Klant verboden om sublicenties aan derden toe te kennen, dan wel de software op enigerlei wijze aan derden ter beschikking te stellen, mee te delen, te gebruiken ten behoeve van derden of te commercialiseren.
  5. De Klant zal de Intellectuele Eigendomsrechten van ONOWEB te allen tijde respecteren en redelijke inspanningen leveren om die rechten te beschermen. De Klant zal ONOWEB onmiddellijk in kennis stellen van iedere inbreuk door derden op de Intellectuele Eigendomsrechten van ONOWEB waarvan hij kennisneemt.

17. Wijziging van de voorwaarden

  1. ONOWEB behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden minstens 30 dagen voor inwerkingtreding schriftelijk of via e-mail aan de Klant meegedeeld. Indien de wijziging aanzienlijke gevolgen heeft voor de Klant, heeft de Klant het recht om binnen deze 30 dagen bezwaar aan te tekenen en, indien geen akkoord wordt bereikt, de Overeenkomst kosteloos te beëindigen.
  2. De nietigheid of niet afdwingbaarheid van een bepaling van de Algemene Voorwaarden heeft geen invloed op de geldigheid of afdwingbaarheid van de andere bepalingen. In voorkomend geval, dient/dienen de desbetreffende bepaling(en) op zodanige wijze geïnterpreteerd te worden zodat deze als geldig en afdwingbaar beschouwd kunnen worden en opdat de initiële bedoeling van de betrokken bepaling voor zoveel als mogelijk wordt behaald en nagestreefd.

18. GDPR

  1. Onoweb leeft de Europese Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van persoonsgegevens na, evenals de Belgische Kaderwet dd. 30 juli 2018. Voor de uitvoering van haar dienstverlening is Onoweb de verwerker.
  2. De persoonsgegevens van de Klant worden door ONOWEB verwerkt, voor klantenbeheer op basis van de contractuele relatie als gevolg van een bestelling, om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en op basis van ons gerechtvaardigd belang om te ondernemen. De Klant kan steeds haar recht op inzage uitoefenen, verzoeken om de gegevens te verbeteren of te laten wissen, vragen om ze over te dragen of bezwaar uit te oefenen tegen het gebruik van de gegevens voor direct marketing doeleinden. Indien de Klant het niet eens is met de manier waarop wij de gegevens worden verwerkt, kan de Klant zich wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit (Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel).
  3. Wij verwijzen u naar ons privacybeleid op de website voor meer details.

19. Referentie

De Klant gaat ermee akkoord dat het door ONOWEB voor de klant uitgevoerde werk wordt opgenomen in het referentieportfolio van ONOWEB enige afwijking hierop dient schriftelijk te worden overeengekomen tussen partijen.

20. Klachten

  1. Elke klacht betreffende de (uitvoering van) de Diensten dient uiterlijk binnen de veertien werkdagen na uitvoering dan wel na vaststelling van eventuele schade behoorlijk gemotiveerd en schriftelijk te worden meegedeeld aan ONOWEB.
  2. Bij gebreke aan dergelijke klacht binnen de vooropgestelde termijn, wordt vermoed dat de Klant de Diensten definitief heeft aanvaard en vervalt het recht op enige vordering lastens de Dienstverlener.
  3. Klachten zoals bedoeld in artikel 20.1 schorten de verplichtingen van de Klant uit hoofde van de Overeenkomst (waaronder doch niet beperkt zijn betalingsverplichtingen) niet op. Daarnaast verleent een klacht de Klant niet het recht om de Overeenkomst te ontbinden, noch om de Diensten te weigeren of om een schadevergoeding te eisen.

21. Geschillenregeling en toepasselijk recht

Alle geschillen ontstaan uit of met betrekking tot onderhavige Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst worden beheerst door het Belgisch recht. Enkel de rechtbanken van Leuven zijn bevoegd om kennis te nemen van geschillen tussen partijen.