Waarom een website laten maken?
Waarom een website laten maken? Onoweb legt uit waarom webdesign, SEO teksten, een website ontwerp en snelheid belangrijk zijn voor je leads en conversies.
Een website laten maken start met een goed plan.
Je wilt een bekwaam
iemand die een website kan ontwerpen die er gepolijst en functioneel uitziet.
Hier zijn nog
enkele redenen waarom een professionele website laten maken belangrijk is voor je bedrijf.
Website laten maken: maak een goede eerste indruk
Wanneer je publiek je website bezoekt, geeft het hun de eerste indruk van je bedrijf. Ze beoordelen je bedrijf binnen enkele seconden. In die eerste paar seconden wil je een positieve indruk maken op je bezoekers.
Als je website er onaantrekkelijk of verouderd uitziet, zal je publiek onmiddellijk een negatieve
indruk van je bedrijf hebben.
Ze vinden je website niet aantrekkelijk genoeg. Je loopt daardoor
leads mis, omdat ze je pagina verlaten voor die van een concurrent.
Een website laten maken is belangrijk, omdat het invloed heeft op hoe je publiek jouw merk ziet. De indruk die je op hen maakt kan ervoor zorgen dat ze, ofwel op je pagina blijven en meer over je bedrijf te weten komen, ofwel je pagina verlaten en zich tot een concurrent wenden. Een goed webontwerp helpt je om leads op je pagina te krijgen.
SEO helpt bij de zoekmachine optimalisatie strategie
Veel webdesign elementen en praktijken beïnvloeden hoe je inhoud op je website publiceert, wat weer invloed heeft op hoe zoekmachine bots, zoals de Google bot, je website crawlen en indexeren.
Dit is één ding wat jij je niet kan veroorloven om te verknoeien. Als je on-page SEO grondbeginselen niet in orde zijn, wacht je vanaf het begin een zware strijd om zichtbaarheid.
Afgezien van hoe de inhoud op je website staat, kunnen bepaalde elementen van de web-vormgeving de SEO op zichzelf al direct beïnvloeden. Webdesign kan moeilijk te begrijpen zijn als je niet vertrouwd bent met hoe het werkt. Simpel gezegd moet je website SEO vriendelijk zijn.
De beste manier om je te verzekeren van goede webdesign praktijken (en de daaropvolgende zichtbaarheid voor zoekmachines) is samen te werken met een webdesign bureau dat SEO diensten als onderdeel van hun pakket opneemt. Website laten maken doe je bij een designer en SEO specialist.
Mensen kunnen beoordelen hoe je hen zult behandelen door naar je website te kijken. Je ontwerp geeft ze inzicht in hoe jij je publiek ziet. Als je geen moeite in het ontwerp van je website steekt, weet je publiek dat je geen moeite zult doen om ze te helpen.
Je website is als een medewerker van de klantenservice. Als je website helder, modern en uitnodigend is, voelt je publiek zich meer welkom op je pagina. Je wekt de indruk dat je open en gastvrij bent voor nieuwe mensen die je website bezoeken.
Aan de andere kant doet een verouderde en onaantrekkelijke site je bedrijf koud en afstandelijk lijken. Mensen willen niet kijken naar een bedrijf dat hen niet genoeg waardeert om een goede eerste indruk te maken.
Beschouw je webdesign als het digitale gezicht van je bedrijf. Als iemand je fysieke vestiging binnenloopt, zou je dan niet willen dat een vriendelijk gezicht ze begroet en ze het gevoel geven welkom te zijn? Een bijgewerkt en modern webontwerp is het equivalent van een vriendelijk gezicht dat je nieuwe bezoekers begroet.
Goede website laten maken geeft vertrouwen bij je publiek
Mensen vertrouwen slecht ontworpen websites niet. Als ze je slechte vormgeving zien of de informatie ziet er verouderd uit, vertrouwen ze jouw site niet. Ze kunnen je site als louche of ouderwets beschouwen, omdat je geen bijgewerkt webontwerp hebt.
Het is belangrijk om vertrouwen met je publiek op te bouwen, zodat ze op je site blijven. Wanneer bezoekers langer op je site blijven, creëer je meer mogelijkheden voor je bedrijf om die leads binnen te halen. Website laten maken door een professional zorgt dat bezoekers op je website actiever zijn.
Je concurrenten doen het ook
Als je een reden nodig hebt waarom webdesign belangrijk is, dan is hier één grote: Je concurrenten maken al gebruik van webdesign. Als je met ze wilt blijven concurreren, moet je een website laten door een professioneel ontwerper.
Je wilt dat je website zich onderscheidt van de concurrentie. Als je een verouderde en weinig kwaliteitsvolle website hebt, zal die van je concurrent je de loef afsteken. Hun goed ontworpen website zal beter presteren dan jouw website.
Dit betekent dat je leads verliest aan je concurrenten. Zij zullen meer leads naar hun pagina trekken, omdat de website aantrekkelijker is.
Het ontwerp van je website is een kans om je bedrijf te onderscheiden van de concurrentie. Als je concurreert met andere bedrijven, heb je meestal dezelfde diensten en vergelijkbare prijzen. Je hebt dat ene ding nodig waardoor je bedrijf zich onderscheidt van de rest. Een website laten maken is daar onderdeel van.
Een goed ontworpen website is een kans voor je bedrijf om je unieke eigenschappen te laten zien. Je laat je publiek zien waarom ze jouw bedrijf boven de concurrentie moeten verkiezen.
Website laten maken creëert consistentie
Wanneer je probeert nieuwe leads voor je bedrijf te krijgen, wil je jouw merk opbouwen. Je wilt dat je publiek vertrouwd raakt met je merk, zodat ze voor jou kiezen als ze klaar zijn om te converteren. Online webontwerpen zijn belangrijk, omdat ze helpen consistentie over je pagina te creëren.
Je moet op elke pagina van je website dezelfde lettertypen, stijlen en lay-outs hebben. Als je op elke pagina een ander ontwerp hebt, zorgt dit ervoor dat je site er onprofessioneel uitziet. Het maakt het ook uitdagender om merkherkenning op te bouwen, omdat je publiek niet weet welke kleuren met je merk associëren.
Als je website niet consistent is, stappen bezoeker over naar een andere site die er wel professioneel uitziet. Door een website laten maken met consistentie, houd je leads langer op je pagina en maak je ze vertrouwt met je bedrijf. Je krijgt meer leads en conversies als je jouw site voor dit belangrijke element laat herontwerpen.
Belangrijke elementen van kwaliteitsvol webontwerp
Nu je het belang van webdesign kent, is het tijd om te gaan kijken naar elementen die een kwaliteitsontwerp maken. Hier zijn zeven belangrijke elementen die je in jouw webontwerp wilt opnemen.
1. Solide navigatie
Wanneer gebruikers je site bezoeken, willen ze snel en gemakkelijk aan informatie komen. Als je wilt dat leads op je pagina blijven, moet je een navigatie implementeren die voor je publiek gemakkelijk te gebruiken is.
Je publiek wil niet worstelen om informatie te vinden. Ze willen je navigatiebalk openen en gemakkelijk naar de informatie worden geleid die ze nodig hebben. Als je navigatie slecht is, ontmoedig je jouw publiek om zich op je pagina bezig te houden. Een website laten maken door webdesigners die ervoor zorgen dat de navigatie goed werkt.
De aandachtstijd van bezoekers is kort. Als je de bezoekers op je pagina wilt houden, moet je ze helpen door snel toegang tot informatie te geven. Een goed ontworpen navigatie helpt bij de informatie te komen die ze nodig hebben.
Je navigatie moet eenvoudig en zelf verklarend zijn. Neem brede koppen op die talrijke deelonderwerpen omvatten, zodat je publiek gemakkelijk de informatie kan vinden die het nodig heeft. Dit is de eenvoudigste manier om je publiek te helpen snel informatie te vinden.
2. Responsief ontwerp website laten maken
Met de groei van mobiele apparaten is responsief ontwerp belangrijker dan ooit. Je publiek zal je site bezoeken vanaf een veelheid aan apparaten, waaronder smartphones, tablets en desktop computers. Als je wilt dat deze leads op je site blijven, moet je ervoor zorgen dat elke persoon een positieve ervaring heeft.
Responsive design zorgt ervoor dat je publiek een goede ervaring op je site heeft, ongeacht het apparaat dat ze gebruiken. Je website past zich aan het device aan om ervoor te zorgen dat je website de juiste afmetingen heeft voor hun apparaat. Dit is waardevol om leads betrokken en geïnteresseerd te houden op je site.
Responsief ontwerp houdt leads langer op je pagina bezig. Als je een succesvol website ontwerp wilt hebben, moet je responsive design integreren.
3. Doelgerichte visuals
Bedrijven zijn er snel bij om visuele elementen te integreren, omdat ze de betrokkenheid op een website helpen verbeteren. In feite zijn klanten tien keer meer geneigd tot interactie met een video dan met tekst.
Hoewel visuele elementen geweldig zijn voor betrokkenheid en het opbreken van tekst, gaan sommige bedrijven te ver met de afbeeldingen en video´s. Deze sites staan overvol met foto's en video's. Daardoor voelt de site overweldigend en rommelig aan.
Je kunt denken dat het fantastisch is om een overvloed aan foto's en video's te integreren om vervolgens de betrokkenheid te vergroten. Maar het kan overweldigend worden als het er te veel zijn. Te veel afbeeldingen maken het namelijk moeilijk om op de pagina te lezen.
Als je succes wilt zien met je site, moet je een evenwicht creëren tussen beelden en tekst op je pagina. Voeg geen visuele elementen toe omwille van pogingen de betrokkenheid zo veel mogelijk te verhogen.
Gebruik visuele elementen doelgericht. Als je een blok tekst hebt, waarin je jouw diensten uitlegt, integreer dan een video onder die tekst die je diensten verder uitlegt. Dit geeft je publiek nog steeds een punt van interesse om mee te interageren en houdt ze ook betrokken.
Als je weet waarom webdesign belangrijk is, neem je tactvollere beslissingen over je site. Terwijl je jou droomwebsite bouwt, is het van cruciaal belang dat je de site niet overlaadt met te veel visuele elementen.
4. Goede SEO teksten
Je publiek bezoekt je website om belangrijke informatie te krijgen. Het is van belang bij het publiceren van informatie, dat je hoge kwaliteit SEO teksten schrijft.
Het schrijven van goede SEO teksten, zorgt ervoor dat je publiek langer op je pagina bezig is. Ze lezen alle informatie en komen meer over je bedrijf te weten. Voor consistentie moet je schrijfstijl in overeenstemming zijn met de stijl van je website.
De inhoud op je site doet er evenveel toe als het algemene ontwerp, dus is het nodig dat je jouw publiek waardevolle informatie geeft die ze nodig hebben.
5. Call-to-action (CTA) knoppen
Als je eenmaal leads op je site hebt, wil je ze begeleiden in de richting van conversie. Een belangrijk element daarvan is je call-to-action (CTA) knop. Het belang van webdesign is duidelijk als je jouw publiek tot actie wilt aanzetten.
Een goed ontworpen CTA knop zet je publiek aan om door te gaan naar de volgende stap. Deze knoppen passen in je ontwerp, maar vallen ook zeker op de pagina op. Daardoor gaat het oog van je publiek onmiddellijk naar deze knoppen.
6. Waarom zijn CTA's belangrijk in een webontwerp
Als je een kleurenschema hebt van zwart, wit, grijs en geel, dan zou een gele CTA knop opvallen op de pagina in vergelijking met deze andere kleuren. Het past nog steeds in het kleurenschema, maar mensen worden automatisch naar een felgele knop toegetrokken.
Door CTA knoppen in het ontwerp van je website te integreren, help je om betere resultaten op je pagina te genereren. Website laten maken door een designer zorgt dat je CTA´s goed zijn.
7. Website snelheid
Je kunt een geweldig website ontwerp hebben, maar het zal er niet toe doen als je publiek het nooit te zien krijgt. Website snelheid is een belangrijk element, als je een website laat maken. Het zorgt ervoor dat je pagina snel laadt, zodat je publiek ook snel bij de informatie kan.
Je publiek heeft een hekel aan wachten op traag ladende pagina’s. Als het te lang duurt voor je pagina geladen is, verliest je publiek de belangstelling. Ze keren terug naar de zoekresultaten en kiezen voor de website van een concurrent. Met website laten maken zorg je dat de bezoekers op jouw pagina blijven.
Je kunt de snelheid van je pagina controleren door Google PageSpeed Insights te gebruiken. Met dit hulpmiddel zie je hoe snel de site momenteel laadt en waar je verbeteringen kunt aanbrengen. Deze verbeteringen moet je zelf aanpassen.
De andere optie is te vertrouwen op paginasnelheidsdiensten van een digitaal marketing bedrijf. Zo kun je de vruchten plukken van een snel ladende pagina, terwijl jij je concentreert op het runnen van je bedrijf.
Klaar voor een kennismakend gesprek?
Ik luister graag naar de vereisten en doelen van je project.
Plan een kennismaking in